نكاتي براي دريافت؛
درباره وبلاگ

سلام...... اين وبلاگ كاملا دوستانست براي همه ي واليبيال دوست ها............ خبر هاي به روز و درمورد خود واليبال هر چي كه مربوط به اين ورزش جذابه!!!!% خواهشا خواهشا و خواهشا اگه استاد هايي كه تو اين كارن راهشون ان طرف ها افتاد نقص هاي كارمون رو بگن و حالمون رو خوب كنن..... اميد وارم بتونم نقش كوچيكي رو تو شناخت و عرضه ي اين ورزش نازنين داشته باشم. يا علي!!!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بال بال.........والبال و آدرس volleyball.sport.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 437
بازدید ماه : 437
بازدید کل : 169410
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 285
تعداد آنلاین : 1



بال بال.........واليبال
..................((دنياي واليبال)).....................
جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:واليبال,دريافت, :: 12:26 ::  نويسنده : واليباليست       

دستوارتی برای شیرجه زدن

۱- تا امکان به جلو حرکت کرده ُ خود را هل دهید و به سمت جلو و بالا شیرجه بزنید.

۲- بازو های خود را جلو بکشید و سعی کنید یک دست زیر توپ قرار گیرد. وقتی توپ روی دست چپ است از آن استفاده کنید و بالعکس . برای سلامت بیشتر دستها را خم نکنید و روی هم نیندازید.

۳- قبل از تماس دست را جلو انداخته و به سرعت آنرا بالا آورید و با پشت دست توپ را به هوا بزنید.

۴- هر دو دست را پایین و روی زمین آورده ُ چانه را بالا بگیرید تا به زمین نخورد.

۵- پنجه های پایتان را بالا نگه داشته ُ پشت خود را قوس بدهید. این از توقف زانو و پاها به صورتی ناراحت کننده در روی زمین جلوگیری می کند.

۶- بدنتان را آرام روی زمین بیاورید. بنابراین سینه و بعد شکم روی زمین می آید. اگر پنجه های پاها را بالا نگه دارید زانو ها به سختی به زمین نمی خورد.

۷- بگذارید روی زمین سُر بخورید تا از کشش دستها روی زمین کاسته شود.


افت به جلو

یک اصل بسیار مهم در توپگیری و دیافت اول از دست ندادن وقت می باشد. در دریافت اول و توپگیری زمانی که توپ سرعت پایینی دادر مثلا سرویس های کوتاه نزدیک تور با ابشار قوس دار و ارام شما باید به طرف توپ گام برداشته و به طرف ان حرکت کنید اما اگر زمان برای جابجایی وجود ندلشت باید از تکنیک بسیار کاربردی افت جلو استفاده کنید.

برای یک افت جلوی به موقع و موثر در وضعیت ایستادن باید بیشتر وزن خود را روی پنچه قرار دهید و بدون تمایل به جلو داشته باشد وقتیکه توپ در فاصله یک تا دو متری جلوی شما قرار داشته باشد می توانید با افت جلو از تماس تو با زمین جلو گیری کنید البته بستگی زیادی به سرعت توپ وجود دارد. برای اجرای این تکنیک بدن را به طرف جلو می اندازد و یک دست خود با ساعد جفت شده خود را به زیر توپ می برید بعد از دریافت توپ پا در حین توپگیری بدن را کاملا روی زمین انداخته و به حالت داز کش می شوند. اگر فاصله توپ حدود دو متری شما بود باید کاملا روی زمین دراز کشیده و پشت د ست را بین توپ قرار داد ( شیرجه یک دست ) و از تماس توپ با زمین جلو گیری کرد.

شیرجه به پهلو

وقتی توپی در فاصله دو متری یا بیشتر از کنار شما قرار دارد شما راهی ندارید جز با یک شیرجه شیرجه همراه با جهش افقی ( دایو زدن) توپ را به جریان بازی برگردانید. برای این نوع شیرجه باید کاملا به طرف توپ برگردید و با استفاده از قدرت پا ها شیرجه زده و خود را به توپ برسانید و یا حرکت دقیق و کنترل شده مچ دست طوری به توپ ضربه بزیند که توپ قابل استفاده باشد انتخاب دست مناسب برای ضربه زدن توپ بسیار هم است معمولا اگر به سمت راست شیرجه می زنید استفاده از دست راست بهتر است و بالعکس.


a


چرخش کامل و شیرجه زدن

یکی از تکنیکهای مشکل توپ گیری ضربه زدن به توپی می باشد که از شما عبور کرده و به پشت سر شما رفته وقتیکه توپ فاصله یک و دو متر از شما دارد می توانید مراحل زیر را طی کنید :

با چشمان خود توپ را کاملا تعقیب کنید و شیرجه ای با طول مناسب جهت رسیدن به وپ انجام دهید.

دست راست خود را به طرف توپ دراز کرده و با کچ دست خود به توپ ضربه بزنید.

بهتر است با قسمتی از مچ بسته شده که انگشت شست قرار دارد به توپ ضربه زده و با خم کردن مفضل مچ و ارنج توپ را برای ادامه جریان بازی به سمت زمین بفرستید.


a



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: